UPOZORNĚNÍ - STARŠÍ ÚKOLY (KDYBYSTE SE K NIM POTŘEBOVALI VRÁTIT) JSEM PŘESUNULA DO SEKCE PUBLICITA ŠKOLY, ABY NEBYLY ZAHLCENY AKTUALITY. V.KOVÁŘOVÁ
Milé děti, věříme, že jste si s rodiči Velikonoce užily, a nyní se zase můžeme pustit do další práce. Příští týden Vám připravíme čtvrtletní testy k opakování, potom je vypracované vhodíte do schránky. Opakovat budeme učivo ČJ, Ma, Aj, Prv, Př, Vl. Další informace dostanete příští pondělí. Pěkný jarní týden Vám všem přejí vaše paní učitelky.
ÚKOL DO HUDEBNÍ VÝCHOVY PRO VŠECHNY: Poslechni si a zazpívej si Hlavně, že jsme na vzduchu https://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/uhlir-jaroslav-a-sverak-zdenek/hlavne-ze-jsme-na-vzduchu-73138
1.ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK: Slabikář str.68-71 (písmeno Ř,ř), Písanka 3 str. 14-16,
Učíme se písmena str.25-26 + nauč se na str.26 básničku, pěkně vyslovuj
Pošlu na mail další kapitolu z Elvíry
MATEMATIKA: str. 39-42, malý PS 3.díl udělej si dvě strany, procvičuj na PC
Prosím do mailu o informaci, na které straně v malém prac.sešitě jste, děkuji.
PRVOUKA: str. 60 - STROMY A KEŘE
- rozlišit keř a strom
- projít zahradu a podívat se jaké ovocné stromy máte
- na zahradě se podívat i na keře
2.ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK: prac.sešit str.11-14 – procvičujeme psaní hlásek uvnitř slov
ČTENÍ Se zvířátky do pohádky čti str.10-14, pošlu na mail další kapitolu z Elvíry
Písanka str.21
MATEMATIKA: Násobení a dělení 6 – uč.str.9-12 Nauč se násobky šesti a procvičuj násobení a dělení zpaměti.
Vyzvedni si ve škole Procvičovací sešit č.3 a vypracuj si str.1-2 (bude to za dveřmi školy na židli, nejlépe přijď dnes nebo ve středu mezi 9-11)
Také procvičuj na počítači – Silcom (matematiku nebo geometrii)
Připomínám: odevzdej Danieli Matematiku učebnice č.6, Fanda má pochvalu a hodnocení 1 PRVOUKA: UČ.str. 54 - ZAHRADA NA JAŘE
- na papír nakreslit obrázek rajčete a popsat jak je v učebnici
- projít si otázky v učebnici v zeleném rámečku
PS.str.54
3.ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK: Slovní druhy: Opakování s vílou - Uč.str.96, Ps str.63, Sloh: Popis hračky – Uč.str.97- přečti si text a odpověz ústně na otázky. Rod podstatných jmen .Uč.str.98 (opakování z 2.r.), písemně - Uč.str.98/2 - přepiš do sešitu, str.98/3 -ze cv.1 vypiš a rozděl vyznačená podstatná jména do tří sloupečků (ten, ta, to)
MATEMATIKA: Sčítání a odčítání do 1000: Sčítání -písemně Uč.str.8/počítej podle vzoru z učebnice do sešitu, procvič - Uč.str.8/6a, Odčítání – písemně Uč.str.9/2a, počítej podle vzoru z učebnice do sešitu, procvič uč.str.9/5a, Ps str.3
PRVOUKA: Opakování učiva: Uč.str.57- v Opakování č.5 vylušti tajenku, Ps str.43, Nové učivo: Člověk – části těla (opakování z 2.r.), Uč.str.58, Ps.str.44/1 - vystřihni popisky a nalep tam, kam patří
ANGLIČTINA: Lekce 23 – Zelenina, Uč.str.48/1, slovíčka na PC- Angličtina pro děti on-line-obrázkový slovník - Vegetable, Ps.str. 48/1,2 Uč.str.48/2, Ps. str.48/3 , napsat a naučit nová slovíčka
4.ROČNÍK
ČESKÝ JAZYK: Slovesný způsob oznamovací: Uč.str.106, zápis do sešitu Čj, dále písemně Uč.str.106/4a,b -vypiš slovesa a urči osobu, číslo a čas, Slovesný způsob rozkazovací:Uč.str.107,zápis do sešitu Čj, Ps str.62
- ročník - zápisy
Český jazyk
Slovesné způsoby
-oznamovací (učíš se, učíte se)
-rozkazovací (uč se! učte se!)
-podmiňovací (učil by ses, učili byste se)
Způsob oznamovací: - čas přítomný (běhám)
- čas minulý (běhal jsem)
- čas budoucí (budu běhat, zaběhám si)
Způsob rozkazovací: -tvary rozkazovacího způsobu se tvoří jen ve 2.os.č.j. (kresli)
v 1.os.č.mn. (kresleme)
ve 2.os.č.mn. (kreslete)
Pamatuj! U sloves v rozkazovacím způsobu neurčujeme čas.
MATEMATIKA: Sčítání a odčítání přirozených čísel: Uč.str.8, písemně procvič Uč.str.8/2,4,6 Vztahy mezi sčítáním a odčítáním: Uč.str.9,písemně procvič Uč.str.9/8 , Ps.str.5,6
PŘÍRODOVĚDA: Rostliny na louce: Uč.str.68, zápis do sešitu, Ps str.37/2,3. Podívej se na videa na www. edu.ceskatelevize.cz - ČT edu - 1.stupeň ZŠ – Přírodověda, např. Pozdní jaro a rozkvetlé louky, Louka v červenci
Přírodověda - ZÁPIS
Rostliny na louce
-trávy (lipnice luční)
-byliny (pampeliška lékařská)
Trávy
Jsou základem každé louky.
Stavba těla trávy (překresli si obrázek z uč.str.68)
Byliny
-jarní (vypiš z uč.str.69)
-letní (vypiš z uč.str.69)
-jedovaté (vypiš z uč.str.69)
VLASTIVĚDA: Opakování učiva:Uč.str.17 - Opakování č.2-mapy,vylušti tajenku, Nové učivo: Povrch Země - Uč.str.18,zápis do sešitu, Ps.str.13,Povrch ČR – Uč.str.19-20, sleduj popis povrchu ČR v učebnici a vyhledávej na mapě, Ps.str.14-15, na www.edu.ceskatelevize.cz - Vlastivěda se podívej na videa např. Krkonoše, Jizerské hory
Vlastivěda - ZÁPIS
Zemský povrch
Povrch Země tvoří vyvýšeniny (kopec, hora) a sníženiny (údolí).
Kopec (překresli obr. z uč.str.18 a popiš jeho části)
Každé místo na zemi má svoji nadmořskou výšku (tj. výška měřená od hladiny moře, např.600 m.n.m.)
Typy povrchu podle nadmořské výšky
-nížina (do 200 m.n.m.)
-vysočina (nad 200 m.n.m.)
Typy zemského povrchu podle výškových rozdílů
-rovina
-pahorkatina a vrchovina
-hornatina
(překresli obr.z uč.str.18)
ANGLIČTINA: Lekce 23 - Danův den,Uč.str.49/4 – čti věty a opravuj chybné časové údaje podle cv.str.48/1. Pročti si pravidla, jak se tvoří přítomný čas prostý v uč.str.49/5 a opiš si krátký zápis do sešitu. Ps str.49/4,5. Na www.jazyky-online.info procvič Lesson 5/2
Angličtina - ZÁPIS
Přítomný čas prostý vyjadřuje děj, který probíhá v přítomnosti opakovaně a často (ne právě teď) (Např. Já vstávám v osm hodin. I get up at eight.)
Většina významových sloves přibírá ve 3. os.č. j. koncovku -s (např. he writes, she eats), některá koncovku -es (he washes, she goes).